NOVUM

Obsługa kadrowo-płacowa

W każdym przedsiębiorstwie kadry i płace to z reguły duże działy. Bez względu na wielkość zatrudnienia osoby lub działy odpowiedzialne za obsługę kadrowo-placową muszą mierzyć się z nawałem przepisów oraz poświecić wiele czasu na obsługę wszystkich pracowników. Generuje to duże koszty, obciążające budżety firm. Dlatego też wielu przedsiębiorców coraz częściej decyduje na outsourcing kadrowo-płacowy.

Na czym polega zewnętrzna obsługa kadr i płac?

Outsourcing kadrowo-płacowy to usługa polegająca na wydzieleniu poza przedsiębiorstwo lub organizację usług związanych z administracją kadr oraz naliczaniem płac. Firma zewnętrzna zapewnia zleceniodawcy nie tylko poprawność oraz terminowość wykonanych zadań, ale również pełną poufność. Zalety zewnętrznej obsługi kadrowo-płacowej są niepodważalne. Najważniejsza z nich to zmniejszenie zatrudnienia i obniżenie kosztów stałych firmy. Druga, równie istotna, to częściowe przeniesienie odpowiedzialności na usługodawcę. Dodatkowo przesunięcie odpowiedzialności na operatora outsourcingu kadrowo-płacowego umożliwia przedsiębiorcy koncentrowanie się na kluczowych działaniach firmy.

Podejmujemy się pełnej obsługi kadrowo-placowej firm, której elementami są sporządzanie umów o pracę oraz wyliczanie wynagrodzeń, naliczanie zobowiązań dla US i ZUS, wyliczanie urlopów oraz wszystkie inne sprawy związane z kadrami i pracami. Przedsiębiorcy podejmujący współpracę z naszym Biurem Rachunkowym mogą liczyć na kompetentne i odpowiedzialne reprezentowanie ich firmy w kontaktach z urzędem skarbowymi i ZUS-em.

W ramach świadczenia dla Państwa usług kadrowo-płacowych wykonujemy następujące czynności:

• Sporządzanie list płac, rachunków do umowy zlecenia i do umowy o dzieło oraz raportów RMUA,
• Wyliczanie wynagrodzeń za pracę w godzinach nocnych oraz nadliczbowych,
• Wyliczanie urlopów, odpraw i ekwiwalentów,
• Naliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy pracowników, przygotowywanie przelewów do Urzędu Skarbowego,
• Wyliczanie miesięcznych składek ZUS, sporządzanie deklaracji oraz przesyłanie ich w formie elektronicznej do ZUS,
• Przygotowywanie zgłoszeń do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego podatników oraz pracowników,
• Sporządzanie informacji o uzyskanych przez pracowników dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11, PIT-4R – wysyłka elektroniczna do Urzędu Skarbowego.

NOVUM S.C. BIURO RACHUNKOWE

Partyzantów 39/26
81-423 Gdynia

Pn. - Pt. 08:00 – 16:00